20.3.09

kami adik-beradik keluar berjalan-jalan..

pukul 3 petang,aku,kak ni,ryhan,abg ali ngan jali keluar dari rumah untuk pergi ke mp(mahkota parade).tapi,sebelum tue,kita orang pergi melaka sentral untuk beli tiket untuk kani balik ke kl ,berjumpa dengan suaminya.dah beli,kami pergi ke dp(dataran pahlawan),,x jadi pergi mp..jalan jam nak masuk mp..sampai2 je...jali pun berkata2..
jali : kak yah,tolong aku bley x???
aku : tolong ape??
jali : tolong aku tangkap gambar afamosa dengan aku..aku kena buat folio la...
aku : ok..cepat le..lari2(padahal dekat je)

jali yang poyo dan malu2(menyampah aku)

masuk dp,terus pergi kat crocs..tp kedai die kecik je..so x byk pilihan..testing size je,nanti kak ni beli dekat kl..lepas tue pergi dekat padini,,abg ali tgh pilih seluar ngan kak ni..aku dengan ryhan duduk dekat vincci sebab ada kerusi..xde mood nak membeli..ada amoi nie duduk,,then tegor aku ..

amoi : anak ke..

aku : xlah anak buah..

amoi : berapa bulan??

aku : setahun 1 bulan

amoi : anak saya 19 bulan....bla..bla..

aku : (dengar je x mampu berkata2)


gambar ryhan yang x reti duduk diam..




umi,umi,ryhan kat sinilah


si gedik


keluar dp..pukul 4.45,disebabkan budak buat waffle yang lembab dan tukang jahit seluar abang ali yang lembab juga..dah lambat nie..bawa kereta laju gile macam ape ntah..sampai kat traffic light sume merah..kak ni kata "yah,ko lari dulu r"...ak pun lari2 dan lari..ada pulak tue bagi laluan,,hehe kelakar je..nampak sangat tertinggal bas..sampai2 kat platform tue,tanya pak cik tue bas pergi kl pukul5 dah jalan ke..pak cik pun dengan senang hati berkata 'dah jalan dah'..aku berjalan dengan muka tebal gile..last2 kakni beli tiket pukul 6..kiteorang pun tunggu sampai pukul 6


muka-muka yang tertinggal bas




ryhan jalan2 dan kacau orang..huahua


kani ngan ryhan dalam bas..bye2

then,kiteorang tiga beradik balik rumah..nampak abah tengah masukkan tanah dalam politinbeg..mak pergi jalan2 kampung..sume keluar muke tunduk je..tengok pintu depan kunci sume pergi belah tepi tutup jugak..belakang pun same..aku dah turun bawah dah x tahu nak buat ape..nie masa aku xde keje..aku pun tangkap gambar..

nie pokok anggur,abah tanam kat atas reban ayam sebab ada jaring

nie ayam kampung tau (no injection k)

bunga kepada buah manggis..

No comments:

Post a Comment