17.3.09

bile mak mempunyai wang~

aku bangun lambat sikit arinie...yelah dah terbangun pukul 2 pagi..x iron baju abah,,rasenya abah x marah kot tapi geram..nak buat macam mana terbangun lambat..aku bangun tengok jam pukul 7.48..first2 pergi dapur tgk bawah tudung saji..ada oat ngan telur separuh masak..tapi aku minum air masak je..buka tingkap,,nampak mak tengah nak bakar tunggul..konon2 baik la..duduk sebelah mak,,mak pun berkata-kata:
mak : nak pergi jakel x???
aku : eh..nak
mak : tapi kene duduk kat sekolah dulu..dalam 1 jam..bley??
aku : bley je...
sebelum pergi jalan2,,aku kene basuh pinggan dan tolong mak masak...mak kata 'nanti kalau kite balik lewat xpe...dah ada lauk...'
pukul 9.30 sampai kat sekolah mak..
aku tengah xde kaje...


lepas tue kan...pukul 9.50,,mak datang ke kereta..
aku : cepat ye..kata 1 jam..
mak : guru besar ade...klu xde baru mak kene duty..
aku : ok..
mak : nak pergi jakel ke tesco..
aku : tesco r..
mak : pergi jakel la..dekat
aku : on je..
sampai jakel pukul 10.05pagi,,awal kan..kite orang adelah second customer pada hari itu..
bahagian pengantin(abang aku nak kawin)


berapa harga nie??
baju yang bercorak tue ada buy 1,free 1(rm 120 sepasang)
grey silver tue 1meter rm 15...agak berpatutan la..tgh sale.
mak shopping tapi x bawa duet banyak...call abah..suruh hantar duet..hihi..mak suruh ak tunggu kat bawah..aku pun turun dan keluar...owg jakel pandang aku..buat x tau dah la..rupe2 ye die pandang belakang aku sebab mak aku pun ikut skali..aku rase la...owg jakel tue mesti pelik...yela...beli kain banyak gile..tapi tetibe kluar plak..abah sampai...abah bagi duet...yeye..masuk balik...mak kate..
mak : ada lagi satu kat atas
aku : apa yang lagi satu???
mak : kain la..
aku : ok..
mak rambang mata sangat2...abis banyak duet la jugak kat situ..mak dah bagitau awal2...
nie untuk baju raya tau..ok..tapi aku rase...klu nak raye lagi la mak pegi kat situ...
terima kasih mak...

No comments:

Post a Comment