31.3.09

berani mengaku kesilapan diri sendiri~

tadi aku tengok ugly betty..suke tengok cerita nie..setiap episod mesti ada tema yang buat kita terfikir balik dan renung-renungkan kembali..dan tema episod malam nie 'berani mengaku kesilapan diri sendiri '.nama pun manusia..kadang2 kesilapan itu dirancang ataupun tidak,kalau silap kita,haruslah mengaku..aku cakap orang,aku pun pernah buat..cerita die cam ni(masa aku sekolah rendah)..kak na ada satu tabung pisang yang sangat kuning dan rase cam nak makan..ada satu hari tue,aku desperate sangat2 nak makan,mak xsempat nak masak lunch.dan akhirnya aku pecah kan tabung tue(kejam kan)..dalam tabung tue xde langsung duit kertas,yang hanya duit syiling yang tersangat la banyak..tapi aku amik seringgit je(godek dah la kan,pemikiran kontot time tue)..then,kak na cuti..kak na tanya'sape pecahkan tabung pisang nie'..aku kate 'tak tahu pun'..last2,jali yang kene sekeh,marah..kejap je..aku tersangat kejam kan..akhirnya,aku gtau aku yang buat,,aku plak kene sekeh,marah..padan muka aku..so,aku pun ingatkan diri aku nie gak'berani mengaku kesilapan diri sendiri,nanti orang lain jadi mangsa'..panjangkan entry nie..
..............
tapi ada satu lagi nak cite nie,hari sukan sekolah tinggi perempuan melaka..2 APRIL 2009,khamis,padang stpm..nak pergi ke..kawan-kawan aku bagi mesej 'jukh,jom gi skul ri khamis nie.ada ri sukan'..aku bukan taknak pergi tapi..dah la xde transport@malas nak naik bas..nak minta tolong mak antar tapi,,mak nak ke antar aku(gedik gedik)..lagi satu.rumah kuning dah tak cemerlang,gemilang dan terbilang lagi..xbest la kan..since aku form 1 until form 5,mesti dapat juara punye(huahua,berlagak bukan main dia nie)..tapi yang xcited ye..pengetua dah buat undang2 baru..bebudak nie kalau nak berpakaian sukan mestilah pakai tudung hitam yang ada awning tue@(tudung indon tue)..nak tengok sangat-sangat..tengoklah macam mane,,kalau ada rezeki,ade la aku kat situ,kalau xde rezeki nak wat macam mana kan..

sport day yang kali terakhir
syima,nita
photo by: ade budak form 1 tue

1 comment:

  1. waaaaa!!! jukh, ghindu deh hari sukan!!! hu2..
    kalo tibe je hari sukan, gerenti riOh sekampOng..!! ghehe~
    eh, nak gtau gak neh..
    " i pown ahli umah kuneng dOlu..heh2.."

    btw, i sokong u 100% la..umah kuneng dah x
    sebagOs dolu.. hm..mane x er, jUniOr2
    makin lame makin mls!! heh!! ngee~

    ReplyDelete