29.6.09

glass painting...tp di pinggan

nie first time aku buat bende nie,nak try sebab cam best...tapi bila dah buat sendiri,kene ade passion dan mempunyai asas seni ok.kalau ko nak belajar,tengok la gambar nie.ok,kalau susah sangat email or ym aku kat almy_airie@yahoo.com.[berlagak bajet pandai,no lah.kalau betul2 nak belajar aku introduce la my sifu]aku tekap je,tak pandai melukis katakan..hahahha.
tekap gune tisu 4 segi tau,bukan tisu kotak[tapi x tau la kalu bley gune ]
then,transfer kat pinggan gune artline halus.
nie hasilnya untuk menekap corak di pinggan
bahan yang digunakan ialah berus halus,tiner[wa x tau eja,kene masuk E.J.A tom tom bak nie],color khas yg digunakan untuk mengecat di permukaan seperti pinggan or cermin[sebenarye x tau nama die.agaggagaga] satu botol berharga rm19.50,sangat mahal ok.
seksyen mewarna ye.perlu ade teknik oke.dan pantas,nanti color die kering.

nie hasilnya bila hampir siap.
nie ape tah nama die,aku lupe la.tapi yang pasti kite kene letak bende emas nie kat tepi.
syima kata jari kelinking aku macam pondan..sangat kejam
nie lah hasil ye.sebenarye x rancang pun nak bagi abah tapi.ntah la,tetibe tergerak hati ini,ayat xley bla.
aku belajar ngan mak die la.
bunga kat umah syima.

3 comments:

  1. syima pkai tudung indon!!!!!hahaha

    ReplyDelete
  2. ouh..mak cik julie ke...
    hebat2...
    =)

    ReplyDelete
  3. minot : a'ah die kate snng nak pakai..sarung je

    nisa : yayayaya...sape yg hebat,aku ke aunt julie.. mengarut je..

    ReplyDelete